Vilja, Kunna, Ska.

Hmmm. Hur ska jag börja?
 
Jag kan börja med min ånger. Jag känner att det var mycket roligare att blogga när jag försökte blogga aktivt och ofta. Därför tänker jag föröska blogga oftare igen, precis som förrut. Jag kommer försöka uppdatera två gånger om dagen åtminstonde. För det är mycket roligare så. Plus, att då har ni något att läsa när ni vaknar på morgonen och när ni ska gå och lägga er på kvällen. 
 
Sedan vill jag försöka inspirera er som läser min blogg. Det är min stora glädje. 
 
En sak jag tänker på en hel del är det här med att många människor går runt och önskar att saker ska hända. Jag är en utav dem, absolut ja. Varje gång jag tänker på det, så kommer jag fram till samma slutsats. Att om man vill att saker ska ske. Då får man själv se till så att dem gör det med. Om jag vill att den där snygga killen ska prata med mig, ja, då kanske det är på tiden att jag går fram och pratar med honom. Ingenting kommer hända annars. Om man vill att något ska hända, ja då kan man faktiskt själv se till att dem gör det med. Mna inte bara kan, utan jag tycker man SKA se till att dem händer med! Alla människor är vi blyga i olika sammanhang, och ja, jag kanske inte vågar gå och prata med den där snygga killen? Men då är chansen ganska stor att jag inte kommer prata med honom, eftersom han antagligen känner likadant, och inte kommer och pratar med mig. Men man kan börja smått, små steg i rätt riktning, och en dag kommer jag inte ha några problem att gå och prata med honom. Det gäller bara att öva upp sig. Precis som allt annat är modighet något man övar upp. Varje dag inte bara kan man göra något som är utanför sin Comfortzone, utan man BORDE och SKA göra det med! Våga satsa! Lev det livet du alltid velat leva. Allt lär inte komma på en dag. Men du är fortfarande före alla andra som sitter och bara önskar att saker ska ske. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0