Starta en blogg

Jag fick en kommentar häromdagen. Där man undrade om jag kunde skriva ett inlägg om hur man kommer igång med en blogg!
 
Jag skulle nog säga att nyckeln till framgång är att blogg ofta med kvalitet på sina inlägg! Försök blogga åtminstonde en gång om dagen! Då kikar folk in oftare eftersom de vet att du kommer ha lagt upp något nytt. Men ingen vill läsa något tråkigt! Så det gäller som sagt att ha kvalitet på det man lägger upp med! Jag försöker alltid att antingen ha fina bilder eller skriva en intressant text! för det är sånt som intresserar mig när jag läser bloggar.
 
Det är också viktigt att brinna för det man bloggar om. Blogga inte för att du vill ha många läsare, utan blogga för din egen skull, jag bloggar för att jag vill öka min kreativitet och om jag har en blogg blir det av att jag går ut och fotar. Genom mina fotografier kan jag förmedla en känsla.
 
Man blir även duktigare desto mer man gör en sak. Om du vill bli duktig på att spela fotboll, så måste du spela ofta och mycket och anstränga dig! Samma sak är det med bloggen, i mitt fall iallafall måste jag lägga ned energi och anstränga mig för att det ska bli bra.
 
En annan fråga var om man var tvungen att ha en systemkamera och photoshop. Och nej det behöver man absolut inte! Det är inte kameran som gör arbetet, så en digital kamera eller en mobilkamera fungerar lika bra! Egentligen behöver man inte en kamera över huvudtaget, men jag tycker det är roligare att läsa om det är bilder med också. Men det borde finnas något som intresserar läsaren.
 
Sedan designen. Det är mycket roligare att läsa en blogg om den har fin design. Men det är inget måste. Mitt tips, är att testa dig fram! Googla!
 
Några av min designer genom tiderna. Alla blir inte bra haha! Allt från jag-vet-inte-vad-men-massa-rosa-och-cupcakes till grova stavfel! Ooops! Men man kan inte vara bra på allt direkt. Övning ger färdighet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0