Ändra ljuset i dina bilder

Idag har jag mycket att göra, därför passar det perfekt att slänga in ett litet redigeringstips! 
 
Så här ändrar du ljuset i dina bilder!
 
Som jag sagt förrut använder jag gimp, som är ett gratisprogram som är fritt att använda!
 
Bild 1. 
Du börjar med att hålla musen över färger och där hittar du nivåer.
 
Bild 2. 
Dra sedan den vita pekaren till det stället där kurvan går upp drastiskt. Då blir det ljusaste delarna så ljusa de kan bli utan att frätas ut. Gör samma sak med det svarta.
 
Bild 3. 
Sedan drar du den mittersta pekaren till ett ställe där du tycker det ser bra ut, detta om du då vill ändra ljuset i mellantonerna, jag har valt att göra mina ljusare, vilket jag gör i de flesta av mina bilder! 
 
Sedan klikcar du på ok. Och du är klar! En stor märkbar skillnad! Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0