Melodifestivalen 2013

Idag drog melodifestivalen igång igen. jag satt som vanligt bänkad framför tv:n. Men till skillnad ifrån andra år, lade jag undan mina statistikstabeller, och satte mig förväntansfullt framför tv:n med telefonen i högsta hugget. Twitter. 
 
Tidigare år har jag alltid gjort tabeller, där jag fyllde i hur många poäng de olika nummrerna fick för olika "grenar". Desto fler grenar jag kom på, desto bättre. Men de obligatoriska var: Klädsel, frisyr, låt, artist, dans, övrigt framträdande och extra poäng. Jag hade alltid extra poäng, eftersom jag oftast ville ge mer poäng till mina favoriter. Sedan poängsatte jag nummrerna i de olika grenarna mellan 1 och 10. Oftast lade jag även till en ruta till pappa, en till mamma och en till min bror, så dem också fick tycka till. Den som fick mest poäng totalt under kvällen röstade jag på. Lätt som en plätt? Nej, det var så körigt att hinna sätta ut poäng på alla kanske 15 grenarna! Hann knappt lyssna på låtarna! Haha, men det har varit som en tradition för mig. Lär antagligen göra samma sak iår igen, eftersom det hör till.
 
Men ikväll satte jag mig som sagt med mobilen och twitterpartyt hade börjat! Jag hade aldrig kunnat tänka mig att det var så skoj att sitta och twittra framför melodifestivalen. Satt och skrattade i soffan åt vad folk kan komma på att skriva! 
 
Årets melodifestival startade riktigt bra enligt mig! Lagom mycket bra musik, blandat med låtarna man bara skrattar åt! Men stjärnan ikväll enligt mig var ingen av artisterna, utan det var helt klart Gina Dirawi! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0