Hålla Fast

Hejsan! Jag, precis som de allra flesta andra, vill tex leva mitt liv hälsosammare än vad jag gör just nu! I mitt fall är det mest för att jag vill utvecklas som människa och ha något att sträva efter, utan mål, kommer man ingenstans i livet!  I mitt fall är mina mål att:
 
Prestera bra i skolan.
Vara en positiv människa.
Leva hälsosamt.
Ge uttryck för min kreativitet.
Bli en effektivare person.
 
Jag behöver egentligen inte sätta upp dessa som mål, utan det är ändå dessa punkter som jag återkommer till om och om igen. Men det kan vara bra att faktiskt skriva ned dem. Eftersom då finns det på papper och när man inte vet vad som är upp och ned i världen, har man alltid någon röd tråd at följa. Men hur gör man då för att hålla fast vid sina mål...? Punkten att leva hälsosamt är den punkten som jag aldrig lyckats hålla längre än två veckor(..?!?!). Två veckor är inget alls! Men jag vill verkligen lyckas någon gång. Jag tror däremot att det viktigaste är att aldrig sluta försöka. Jag har hört att det tar 21 dagar att få in en rutin. Så efter 21 dagar, borde det vara lättare att följa, tycker man väl..?
 
Min bror som tagit bilden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0