Fånga Dagen.

Carpe Diem. Att fånga dagen. Något att sträva efter? Ja, för mig iallafall. 
 
Jag tycker att alla dagar är lika viktiga. När jag blir äldre och ser tillbaka på mitt liv vill jag kunna minnas de där stunderna i vardagen, som man så ofta inte tänker på, men som fastnar i skallen ändå. Jag vill minnas de där speciella stunderna, då man är löjligt lycklig och glad. Men jag vill också minnas alla de där andra dagarna med ett leende på läpparna, eftersom jag gick varenda dag och njöt av gåvan av en ny dag. Att jag tog tag i varje dag och gjorde något som jag kunde vara glad över, som gjorde att jag kunde somna med ett leende på läpparna. Det där med att fånga dagen är viktigt tror jag. Man kan inte gå runt alla dagar och vänta på att något bra ska hända, utan man får själv se till att det händer. Om jag vill ha en oförglömmerlig romans, eller ett stort fett betyg. Ja, då får jag faktiskt göra något för att få det. Man kan inte gå runt och tro att saker händer av sig självt. Man inte bara kan bestämma vad som ska hända, utan man SKA bestämma det själv. Om man vill ändra på något i sitt liv, ja då får man ändra på något i sina handlingar, annars fortsätter allt på samma sätt. Jag tror att varje dag är till för att man ska utvecklas, man ska varje dag göra något som får en att gå i rätt riktning i livet.
 
Fånga dagen.
Carpe diem.
Size the day.

Kommentarer
Postat av: Lina

Snygg din header blev! Riktigt Smakfullt!

Svar: Tack babe! :*
fotorebecca.blogg.se

2013-02-27 @ 22:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0