Gymnasiestart

Imorgon. Den 21:e Augusti 2013. Börjar jag. Gymnasiet. PEPPAD OCH TAGGAD SOM ATTANS!! 
 
Idag har jag fixat och donat! Sista dagen på lovet och ledigheten, så har sett till att göra alla de där sakerna jag inte hinner när jag går i skolan. Städa garderoben, lyssna på podcasts, kolla vloggar och stå i en halvtimme framför spegeln i klädångest. Jag är inte speciellt nervös än faktiskt. Men jag tror inte riktigt att jag fattat det än... Eller så finns det helt enkelt inget att vara nervös för. Är lite orolig för kläderna bara. Jag ser det som så att de berättar allt jag inte säger själv. De jag inte kommer prata med, de kommer bara se mig och hur jag ser ut. Vilkte är ytligt och allt, men svar ja, därför är jag lite orolig. men som alltid när jag inte är helt hundra på hur jag ser ut, då ser jag till at vara EXTRA trevlig och frammåt. Visa min personlighet riktigt rejält, så lär ingen minnas vad jag hade på mig. För egentligen... Så kommer det inte spela den minsta lilla rollen om en månad vad jag har på mig imorgon.
 
Trots att jag längtat efter morgondagen i åtta månaders tid, så har jag egentligen inga förväntningar på morgondagen. jag har inte hunnit tänka på det så mycket. Men det känns bra. Riktigt riktigt bra. Hade verkligen inte kunnat önska att något annat såg annorlunda ut än vad det gör. Vad som än händer imorgon, så är det ödet och det är så det ska vara. Åtta månaders  väntan och jag skulle egntligen kunna vänta enm månad till. Knäppt va..? I Januari tidigare iår kunde jag sitta och gråta för att jag behövde en förändring. Något som lyfte bort mig ifrån slasket och vardagen. Då drömde jag mig bort till imorgon. Nu sitter jag här, lättare,snabbare, smartare och äldre. Nu är dagen här. Nu kör vi. All in.
 
Alla tvivel bortblåsta med vinden. Det som finns kvar är tron. Utan förväntningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0